zondag 27 januari 2013

recept witte chokolademelk


Ik heb een super leuk en simpel recept voor jullie. Misschien weten jullie wel dat ze bij de la place witte chocolade melk verkopen. Hun doen witte smelt chocolade in een glas/beker en daar doen ze hete melk bij. Aangezien niet iedereen smeltchocolade heeft en het niet te koop is in de supermarkt ging ik kijken of het ook met gewone chocolade kon. Hier een kort recept. Ps. Ik heb alle hoeveelheden op “mijn” smaak gedaan, vindt jij een zoetere melk lekkerder voeg dan wat suiker of extra chocolade toe. Dit recept kan ook worden toegepast met puur en melk chocolade.
 

Wat heb je nodig: melk (ongeveer een mok), witte chocolade( ik gebruik een chocoladeletter), een mok, een snijplank, een scherp mesje en een magnetron.



Allereerst pak je de chocoladeletter en haal je die uit de verpakking, klinkt logisch haha. Je hebt ongeveer 15 gram nodig maar houd je van zoet doe dan wat meer. Houd je niet van zoet doe dan wat minder.( Dan heb je wel weinig smaak) we kunnen er later altijd toch bij doen.
 




Dan zet je het mesje bijna op de rand en schraap je de chocolade van het stuk af. Dit gaat best makkelijk. Lukt het niet kun je de chocolade ook in stukjes hakken maar dan duurt het smelten wel langer.
 
 

Als de geschraapte deeltjes nog niet klein genoeg zijn kun je ze nog wat fijner prakken.
 

Doe de chocolade in de mok en doe er de melk bij.
 
 

Zet de mok met het mengsel in de magnetron voor 30 seconden op 900 Watt.
 

Haal de mok uit de magnetron en roer het even door.

Zet de mok opnieuw 30 seconden op 900 Watt in de magnetron.



Is je chocolade nog niet gesmolten zet de mok dan in de magnetron voor 10 seconden, roer even en herhaal dat tot de chocolade wel is gesmolten.

En klaar is je witte chocolade melk! :D ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad en laat me even weten wat jullie er van vonden.

Ps. Tip: koop nu een chocoladeletter, vaak zijn ze rond januari nog in de aanbieding wegens de afgelopen feestdagen.

Kusjes.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten